Ultima Online
Ultima Online'a Hoşgeldiniz. Bu oyun binlerce insanın saatlerini ayırdığı, zevkle oynadığı bir macera oyunudur. Bu gizemli dünyada sizin için pek çok ev çeşidi, alanlar, keşfedecek yerler, evler, görevler, hazineler, özel hayvanlar... Eminiz siz de boş zamanlarınızı keyifle geçireceksiniz.

Ultima Online, Origin Systems ve EA Games yapımı bir MMORPG oyunu. Çıkış tarihi 30 Eylül 1997 dir.
Geçmiş çağlarda geçen bir savaş oyunudur. Toplam 56 adet yetenek mevcuttur (Skills). Bunlar oyun içinde güçlenmekte ve işleri kolaylaştırmakta kullanılır. İşleyiş bakımında Diablo'ya benzemektedir. Third Dawn, Blackthorne's Revenge, Age of Shadows, Samurai Empire ve Mondain's Legacy oyunun eklenti paketleridir.


Ultima Online'ı Yüklemek

Bu sihirli dünyada yerinizi almanız çok kolay. Aşağıdaki bağlantıyı kullanarak Ultima Online oyununu indirmelisiniz...

- Ultima Online Oyun Kurulum Dosyaları Yükle

Kurulum dosyamızı indirdikten sonra, oyunu bilgisayarımıza kuruyoruz. Sonrasında sunucu'ya bağlanabilmeniz için aşağıdakilerden birini yüklemeniz yeterlidir.

- UOGateway
- Razor

Yukardaki programlardan birini kurmanız yeterlidir. UOGateway kurduysanız, Server listesi yüklendikten sonra Public Servers kısmından CTRL + F tuşu ile oynamak istediğiniz sunucunun adını aratmalısınız. Buna tıklayarak oyuna, forumda kullandığınız üyelik adı ve şifreniz ile oyuna merhaba diyeceksiniz...

Nasıl Baglanırım..

Uogatewayi çalıştırdıktan sonra public server kısmından oynucagınız serverı tıklayın tıkladıktan sonra seçtiginiz server my servers a eklenmiş olcak my serverdan tıklayıp girebilirsiniz





Tıkladıktan sonra client açılcak ve sizden kullanıcı adı ve şifre yazmanızı isteyecek oynadıgınız servera göre siteden account almanız gerekebilir şifre ve kullanıcı adını kabul ettikten sonra köşede ileri işareti ile ilerliyoruz ve karşımıza açıcagımız charın skill(yetenekler) kısmı geliyor Burdan istedigimiz yoksa aşagı tarafta advandced kısmına tıklıyıp istedigimiz str dex int ve charımınızın skilllerini(yeteneklerini) ayarlıyoruz





Nasıl Oynanır?


Karakter Ekranı (Paperdoll)

Karakterinizle ilgili lazım olabilecek tüm bilgiler bu karakter penceresinde bulunur. Bu pencereyi açmak için üzerinize iki defa tıklamanız yeterlidir. Aşağıda daha açıklayıcı bir görüntü bulunmaktadır.


Eğer STATUS (durum) kısmına tıklarsanız çeşitli bilgileriniz gelir. Bu bilgiler ekranı ve açıklamaları aşağıdaki gibidir...


Status ekranını sağ alttaki kutuya tıklayarak ya da (-) yazan yere tıklayarak küçültebilirsiniz. Küçük Status Görüntüsünde sadece HP/HPMAX (Yaşam puanı), MP/MPMAX (Mana Puanı) ve SP/SPMAX (Stamina Puanı) bilgilerini görürsünüz.



Karakterinizi Hareket Ettirmek

Farenizin sağ tuşuna basılı tutarak gideceğiniz yönde fareyi hareket ettirin. Eğer karakteriniz ile farenin imleci arasındaki mesafe uzarsa daha hızlı yürüyecek/koşacaktır.

Eğer aynı yönde devamlı gidecekseniz sağ tuşa 2 defa tıklayın. Bu sayede sağ tuşa basılı tutmadan karakteriniz fare yönünde ilerleyecektir.

Eğer bir oyuncuyu takip etmek istiyorsanız ALT + Farenin Sol Tuşu ile oyuncuyu seçmeniz yeterlidir.



Diğer Oyuncularla İletişim Kurmak

Farenin imlecini diğer oyuncuların üzerine tutarak onlar hakkında bilgi alabilirsiniz. Barış Modu (Peace)'nda geçerli olmak üzere iki defa üzerine tıklarsanız oyuncunun karakter ekranı (paperdoll) size görünür. Ayrıca kişiyi /party yazarak özel konuşmaya davet edebilirsiniz...(/add yazarak party atabilirsiniz)



Oyun İçi Yardım

HELP butonuna tıklayarak Yardım konularına ulaşabilir, eğer karakteriniz oyun içinde takıldı ya da kaybolduysanız 'TAKILMA' çekebilir ve 2 dakika içinde farklı bir noktaya ışınlanabilirsiniz.



Oyundan Çıkmak

Bu dünyada belli noktalar hariç çıkar çıkmaz karakteriniz bir süre daha oyunda kalmaya devam eder. Eğer karakterinizin sizin Logout olmanızla birlikte oyundan çıkmasını istiyorsanız Oteller, Safe Zone (Güvenli) alanlar gibi çıkış bekleme süresinin sıfır olduğu alanları kullanmalısınız. Aksi takdirde siz çıksanız bile karakteriniz 2-5 dk oyunda kalacaktır.

ve ek olarak uo ile ilgili dosyalar


Ultima Online Mondain's Legacy
Oyun Dosyaları, bu 750 MB lik oyun dosyasını yükleyip bilgisayarınıza kurmalısınız.
Ultima Online Mondain's Legacy Client Yükle...


Makro Man
Makro Man, bir çok makroyu basit yolla yapabileceğiniz en iyi makro programı. Klavye ve Fare hareketleri ile ilgili makrolarda kolaylık sağlar.
Makro Man Yükle...


UOGateway 1.9.0.1266
UOGateway, Dünyaca bilinen bir Server Listeleme programıdır. Bu programı yükleyin, sunucu listesini download edin. Public Servers içinde CTRL+F ile aratıp istediginiz sunucuyu My Servers içine alın.
UOGateway 1.9.0.1266 Yükle...


Easy UO
Easy UO, başka bir Ultima Online Makro programıdır. Bunu kullanarak çok gelişmiş makrolar ile çalışabilirsiniz. Makrolarını download için Easy UO'ya kayıt olun... www.easyuo.com
Easy UO 1.5 Yükle..


Auto Map
Auto Map, Harita programıdır. Buradan şehirleri, zindanları, nerde olduğunuzu ayrıntılarıyla görebilirsiniz...
Auto Map Yükle...


Microsoft® .NET Framework Sürüm 1.1
Eğer Razor programını çalıştıramazsanız bu dosyayı yükleyin, .Net Framework 1.1 i kurun, sorunsuz çalıştırabileceksiniz...
Microsoft® .NET Framework Sürüm 1.1 Yükle...


Razor
Razor, en iyi ultima online asistan programıdır. RunUO üreticileri tarafından yapılan bu program yardımıyla UOGateway gerekmeden bunu kullanarak bağlanabilmektesiniz.
Razoru İndir

Skiller(yetenek)
Alchemy
Bu skilli kullanarak oyunda bulunan her tur potionu yapabilirsiniz.
Alchemy skillin kullanıp potion yapmak icin Reagents-mortar and pestle-ve
boş şişeye ihtiyacınız vardır.
Mortar and Pestle'ı çift tıkladığınızda karşınıza gelen menu ile istediğiniz
potionu skilliniz yettiği ölçüde yapabilirsiniz.

8 çesit potion vardır. Bunlarda kendi aralarında kuvvet bakımından ayrılırlar.
Sırasıyla adları-yapabilmek icin gerekli olan reg-etkileri-gerekli olan minumum
skill asagıdaki gibidir.
1)agility *1 blood moss * +10 dexterity(2 dk icin) * min 15.1 skıll
Greater agility* 3 blood moss*+20 dexterity(2dk için) *min 35.1
2)lesser cure*1 garlic* zehiri temizler* min 0.0
Cure *3 garlic *zehiri temizler* min 25,1
greater cure 6 garlic * zehiri temizler*min 65.1
3) Lesser Explosion 1 Sulfurous Ash 5-10 Area Damage** *min 5
Explosion 5 Sulfurous Ash 10-20 Area Damage** *min 35
Greater Explosion 10 Sulfurous Ash 20-40 Area Damage** *min 65
4) Lesser Heal 1 Ginseng 6-8 Healing (Her3 sn de kullanılabilinir.) *min 0
Heal 3 Ginseng 13-16 Healing (Her 8sn de kullanılabilinir.)* *min 15
Greater Heal 7 Ginseng 20-25 Healing (Her 10sn de kullanılabilinir.)* *min 55

5) Nightsight 1 Spider's Silk Light until dawn *min 0
6) Lesser Poison 1 Nightshade 2.5% Can alır her 2.5 sn de. (max 30 hp) *min 0
Poison 2 Nightshade 5% Can alır her 2 sn de. (max 60 hp) *min 15
Greater Poison 4 Nightshade 8% Can alır her 5 sn de. *min 55
Deadly Poison 8 Nightshade 15% Can alır her 5 sn de. *min 90
7- Refresh 1 Black Pearl +25% Stamina *min 15 Total Refresh 5 Black Pearl FULL Stamina 25 8-Strength 2 Mandrake Root +10 Strength(2dk boyunca) *min 25 Greater Strength 5 Mandrake Root +20 Strength(2dk boyunca) *min 45 9-Smoke Bomb 3 Ginseng 1 Egg . Savas durumunda Hide (saklanmanızı) saglar *min 90

Anatomy
Anatomy skilli aktif ve pasif olarak kullanılır. Aktif kullanımı ile (use skill anatomy)
hedefin Strength ve dexterity sini ogrenebilirsiniz.
Bu yontemi kullandıgınızda targetın STR ve DEX bıilgilerini cesitli cumlelerle size aktarır.
Bu cumleler;
Skill Response (DEX) Skill Response (STR) Stats
"like they barely manage to stay standing." "like they would have trouble lifting small
objects." 0-9 "Very clumsy." "Rather Feeble." 10-19
"Somewhat uncoordinated." "Somewhat weak." 20-29
"Moderately dextrous." "To be of normal strength." 30-39
"Somewhat agile." "Somewhat strong." 40-49
"Very agile." "Very strong." 50-59
"Extremely agile." "Extremely strong." 60-69
"Extraordinarily agile." "Extraordinarily strong." 70-79
"Moves like quicksilver." "Strong as an ox." 80-89
"One of the fastest people you have ever seen." "One of the strongest people you have ever seen." 90-99
"Superhumanly agile." "Superhumanly strong." 100+
Pasif olarak kullanımı ise; healing skillinize bonus verir.
Herhangi bir melee atakta size Damage bonus verir.
Evaluating Intelligence ile kullanımı defence chance verir.

Healing skilline verdigi bonus soyle hesaplanır;
Minimum iyilestirme = Anatomy/6 + Healing/6 + 3
Maximum iyilestirme= Anatomy/6 + Healing/3 + 10

Ataga verdigi bonus ise şöyle hesaplanır;
Anatomy Damage Bonus% = (Anatomy ÷ 2) + 5
100 anatomy skilline sahip biri = %55 damage bonusa sahip olur.
Evaluating Intelligence skilli ile kullanımında verdigi defence bonus;
(Evaluating Intelligence + Anatomy)/2 + 10 dur.

Animal Lore
Tame'lenmiş hayvanlar hakkında bilgi almak için gerekli bir skill'dir. Bu skill ile hayvanın :
° Skill'leri, yorgunluğu, mutluluğu, DEX/Stamina'sı, STR/Hitpoints'i, INT/Mana'sı
° Resist ve damage yüzdeleri
° Tercih ettiği yemek türleri
° Wrestling, Tactics, Anatomy.. gibi skill'lerinin rakamsal değerleri
° Skill'inize göre hayvanı kontrol edebilme şansınız
hakkında bilgi edinebilirsiniz.
- Skill'iniz 100.0'ün altındayken yukarıdaki bilgilerin hepsini tame'lenmiş hayvanlar için,
- Skill'iniz 100.0 iken yukarıdaki bilgilerin hepsini tame'lenebilir tüm hayvanlar için,
- Skill'iniz 110.0 iken de yukarıdaki bilgilerin hepsini herhangi bir hayvan için görebilirsiniz.


Bu skill'in diğer özelliği hayvanları kontrol etme şansınızı yükseltmesidir.
Skill'i daha verimli kullanabilmek için yüksek INT'e ihtiyacınız vardır.
Anatomy nasıl Healing için vazgeçilmez bir tamamlayıcıysa, Animal Lore da Veterinary için o
şekildedir.
Hedef bazlı bir skill olduğu için ancak değişik hedeflerde deneyerek bu skill'i geliştirebilirisiniz.
Ayrıca Animal Taming ve Veterinary skill'erini kullandıkça da artar.
Zehirlenen bir hayvanı tedavi edebilmek için en az 60.0 Animal Lore ve Veterinary skill'lerine
ihtiyacınız vardır. Hayvanları canlandırmak için ise bu skillerin en az 80.0 olması gerekir.

Hayvanınızın hangi tür besinleri yediğini ve sevdiğini bilmeniz çok önemlidir. Buna göre onu
beslemelisiniz ki size bağlı kalsın.
Yemek Açıklama
Fish:Balık Pişmemiş her tür balık. ( Sea Serpent hariç )
Fruit and vegetables:Meyve ve Sebze Tüm meyve ve sebzeler
Hay:Saman Herhangi bir çeşit saman
Grain:Ot (Bazı hayvanlar mısır da yiyebilirler)
Metal Metal olan herşey
Meat:Et Pişmemiş her çeşit et. ( Sea Serpent dahil )
Hayvanınız, üzerinde kullanacağınız doğru komutlar (Bu, 29.1 üzeri Animal Taming skill'i isteyen
hayvanlar için geçerlidir; Ridgeback ve Swamp Dragons için geçerli değildir) ve onu doğru beslemenizle
size sadık kalacaktır. Yanlış komutlar kullanmanız ve hayvanınızın yanından belli bir
süre uzak kalmanız durumunda o hayvan artık sizin kontrolünüzden çıkacaktır. Onu kaybetmemek
için ruh durumuna dikkat etmelisiniz:

Ruh Durumları Açıklama

"Wonderfully happy"
En yüksek mutluluk derecesi
"Extremely happy" Kesinlikle mutlu
"Very happy" Gayet mutlu
"Rather happy" Oldukça mutlu
"Happy" Mutlu
"Content" Memnun
"Content, I suppose" Memnun gibi (dikkatli olmalısınız)
"Unhappy" Mutsuz (yemek vermelisiniz)
"Rather unhappy" Oldukça mutsuz (yemek vermelisiniz)
"Extremely unhappy" Kesinlikle mutsuz (yemek verip ona ilgi göstermelisiniz)
"Confused"
Aklı karışık (yeni tamelenmiş hayvanlara yemek vermediğinizde olur)
Confused durumundaki bir hayvan size itaat etmeyecektir.
Lore skill'ini aynı hayvan üzerinde üst
üste kullanırsanız hayvan huysuzlaşacaktır. Yapılabilecek en iyi şey her zaman için onu iyi
beslemek onun sizi görebileceği alanda bulunmaktır.

Animal Taming

Hayvan Ismi Hit Point Damage Tame Skill
Alligator 46-60 7-24 47.1
Bird 1-3 1-1 -6.9
Black Bear 46-60 6-16 35.1
Boar 15-15 3-7 29.1
Brown Bear 46-60 9-19 41.1
Bull 50-64 7-17 71.1
Bullfrog 28-42 1-3 23.1
Cat 6-6 1-1 -0.9
Chicken 3-3 1-1 -0.9
Cougar 34-48 6-16 41.1
Cow 18-18 1-4 11.1
Desert Ostard 71-88 8-18 29.1
Dire Wolf 58-72 20-32 83.1
Dog 17-22 5-9 -21.3
Eagle 20-27 6-13 17.1
Forest Ostard 71-88 13-23 29.1
Frenzied Ostard 71-110 25-35 77.1
Giant Ice Worm 130-147 15-35 71.1
Giant Rat 26-39 5-11 29.1
Giant Toad 46-60 11-27 77.1
Goat 12-12 3-4 11.1
Gorilla 38-51 6-16 -18.9
Great Hart 27-41 7-13 59.1
Grey Wolf 34-48 4-10 53.1
Grizzly Bear 76-93 16-26 59.1
Hind 15-29 4-5 23.1
Horse 28-45 4-6 29.1
Jack Rabbit 9-9 1-2 -18.9
Llama 15-27 3-6 35.1
Mountain Goat 20-33 4-9 -0.9
Pack Horse 61-80 7-16 29.1
Pack Llama 50-50 2-8 29.1
Panther 37-51 6-19 53.1
Pig 12-12 2-4 11.1
Polar Bear 70-84 13-23 35.1
Rabbit 4-6 1-1 -18.9
Rat 6-6 1-2 -0.9
< Rideable Llama 15-27 3-6 29.1
Ridgeback 41-54 4-7 83.1
Savage Ridgeback 41-54 4-7 83.1
Sewer Rat 6-6 1-2 -0.9
Sheep 12-12 1-2 11.1
Skittering Hopper 31-45 4-7 -12.9
Snake 15-19 1-5 59.1
Snow Leopard 34-48 4-14 53.1
Timber Wolf 34-48 6-13 23.1
Walrus 14-17 5-12 35.1
War Horse 240-240 12-20 75.1
White Wolf 34-48 4-10 65.1

Monster Ismi Hit Point Damage Tame Skill Dragon 478-495 65-90 93.9
Drake 241-258 30-46 84.3
Fire Steed 226-240 34-86 106
Frost Spider 46-60 9-28 74.7
Giant Beetle 200-200 18-51 29.1
Giant Spider 46-60 7-19 59.1
Hell Hound 66-125 21-31 85.5
Hellcat (Large) 97-131 10-32 89.1
Hellcat (Small) 48-67 9-18 71.1
< Imp 55-69 15-24 83.1
Ki-Rin 191-210 35-45 95.1
Lava Lizard 76-90 14-45 80.7
Mongbat 4-6 1-2 -18.9
Mongbat (Strong) 34-48 7-10 71.1
Nightmare 298-315 52-70 95.1
Scorpion 50-63 8-17 47.1
Slime 15-19 1-6 23.1
Swamp Dragon 121-180 7-9 93.9
Unicorn 191-210 35-45 95.1
White Wyrm 433-456 67-98 96.3

Skill Kasımı
Skill - Yaratik

30 - 35.1 Boar, Desert Ostard, Forest Ostard, *Horse, Pack Horse, Pack Llama,
Rideable Llama, War Horse, Giant Beetle
35.1 - 41.1 Black Bear, Llama, *Polar Bear, *Walrus
41.1 - 47.1 Brown Bear, Cougar
47.1 - 53.1 Alligator (50 - 53.1 arası 35.1 - 53.1 seviyesindeki hayvanlar ile
skill inizi geliştirmeye calisin. En iyi secenek ise polar bear ve walrus 'tur.)
53.1 - 59.1 Grey Wolf, Panther, *Snow Leopard
59.1 - 65.1 *Great Hart, *Grizzly Bear, Snake, Giant Spider
65.1 - 71.1 White Wolf
71.1 - 77.1 *Bull, Giant Ice Worm, Mongbat (Kuvvetli) (Bull ile 75 'e kadar
rahat gelir. 74.7 'den sonra Frost Spider ile devam edebilirsiniz.)
< 77.1 - 83.1 Frenzied Ostard, *Giant Toad, Lava Lizard (Lava Lizard ile 80.7
'den sonra devam edebilirsiniz.)
83.1 - 89.1 Dire Wolf, Ridgeback, Savage Ridgeback, Imp, Drake, Hell Hound
(84.3 'te Drake 85.5 'ten Hell Hound ile devam edebilirsiniz.)
89.1 - 93.9 Drake, Hell Hound, Hellcat (Büyük)
93.9 - 95.1 Dragon, Swamp Dragon
95.1 - 101.1 Dragon, Swamp Dragon, Ki-Rin, Nightmare, Unicorn, White Wyrm
(White Wyrm ile 96.3 'den sonra devam edebilirsiniz.)

Archery

Archer skili en çok magery ve necromency skilerine seçilen combat skilidir.Archery skilli çok sevilen
bir skill olmakla beraber en çok tercih edilen silahı Composite bowdur..Archery skilli kullanıcıları
archery skillinin sahip olduğu silahların azlığından yakınmaktadırlar…Fakat bir archer
yanına necro ve mage skilini alıpta güzel kullanabilirse action sırasında çok gerekli olur
fakat teke tek pvplerde archerların pek iyi olmadığıda gerçektir..
Bu genellemedir istisnalarda olabiliyor 
Her türlü combat skill’inde olduğu gibi archery skillinide en rahat olarak iki player birbirinize
vurarak ve heallenerek veyahut bir tamerin ww-dragon gibi yaratığına vurarak kasabilirsiniz

Arms Lore
Bu skill sayesinde zırh ve silahlarınızın ne durumda olduğunu öğrenebilirsiniz.

Silah ve Zırhların Durumu
"Brand new." 100%
"Almost new." 90%
"Barely used, with a few nicks and scrapes." 80%
"Fairly good condition." 70%
"Suffered some wear and tear." 60%
"Well used." 50%
"Rather battered." 40%
"Somewhat badly damaged." 30%
"Flimsy and not trustworthy." 20%
"Falling apart." 10%

Zırh ve Kalkanlar
"Offers no defense against attackers." 0
"Provides almost no protection." 1-5
"Provides very little protection." 6-10
"Offers some protection against blows." 11-15
"Serves as a sturdy protection." 16-20
"Is a superior defense against attack." 21-25
"Offers excellent protection." 26-30
"Is superbly crafted to provide maximum protection." 31+

Silahlar
"Offers no defense against attackers." 0
"Provides almost no protection." 1-5
"Provides very little protection." 6-10
"Offers some protection against blows." 11-15
"Serves as a sturdy protection." 16-20
"Is a superior defense against attack." 21-25
"Offers excellent protection." 26-30
"Is superbly crafted to provide maximum protection." 31+

Begging
Begging dilencilik skillidir.

Begging skillinizi kullanarak Npc lerden para alabilirsiniz.
Aldıgınız para miktarı skillinizle dogru orantılı artmaktadır.
Bu skilli kullanırken npc nin yanında olmanız gerekmektedir.
Bu skilli her kullandıgınızda bir miktar fame kaybedersiniz.
Skilli kullanırken verdigi cevaplardan basarılı olup olmadıgınızı anlayabilirsiniz;
"Thou dost not look trustworthy... no gold for thee today!" :Npc den para alamazsınız
"I feel sorry for thee... here have a gold coin" : başarılı olmuştur.
"They seem unwilling to give you any money" : başarısız olmuştur.
"You are too far away..." : Npc den uzaktasınız, yaklaşıp tekrar deneyiniz.
"You couldn't beg from it anyway" : yakınlaşın ve yeniden deneyin.
"I feel sorry for thee... Thou dost not look trustworthy... no gold for thee today!" :
Town Crierlerden alacağınız mesajdır, onlardan para alamazsınız.

Blacksmithy
Blacksmithy bir craftsman de olmassa olmaz bir skilldir.
Bu skill ile gelir elde etmeniz gerçekten kolaydır.
Blacksmithy skilli kasmanız mining olmadan gerçekten zordur.
Diğer playerlardan belli bir ücret karışılığında "Ingot" satın almak zorunda kalırsınız.
Ingot, çıkarılmış madenin eritildikten sonraki halidir.
Ingot u başka playerlardan satın almak yerine mining skill i ile temin etmeniz mümkündür.
Maden kazdıktan sonra çıkardığınız ore lara çift tık atıp çıkan hedefi herhangi bir "forge" a
tıklayın.
Bu işlemi uyguladıktan sonra ore(lar) ingot haline gelecektir.
Bu ingotları blacksmithy skill i ile işleyerek (büyülü)silah,
(büyülü)zırh veya (büyülü)kalkan yapabilirsiniz. Blacksmithy menüsünü açmak
için smith's hammer ve tongs kullanabilirsiniz. Belli skill aralıklarında bu itemları
yaparak hızlı bir şekilde gain alabilirsiniz:


Blacksmithy
Exceptional Item
Blacksmithy skilline bağlı olarak bir player exceptional bir item yaptıgında ona
kendi ismini verebilir (gm veya üstü). Exceptional itemlar diger itemlara göre daha
fazla dayanıklıdır ve daha fazla hasar gücüne sahiptir.


Maximum Skill kazanımını

35-
Mace
Chain Coif
Ring Sleeves

40-
Maul
Ring Leggings
Ring Tunic

45-
Cutlass
Viking Sword
Hammer Pick
Heater Shield

50-
Scimitar
Double Axe
Long Sword
Large Battle Axe
Battle Axe
War Mace
Bardiche

55-
Kryss
Broad Sword
Axe
Executioner's Axe
War Hammer
Two-Handed Axe
Chain Leggings

60-
War Fork
Close Helm
Helmet
Nose Helm
War Axe
Chain Tunic
Halberd

65-
Short Spear
Katana
Female Plate Armor

70-
Spear

75-
Plate Gorget

80-
Plate Gloves

85-
Plate Helm
Plate Sleeves

90-
Plate Legs

97-
Platemail (Breast Plate)

yaparak kazanabilirsiniz.

Bowcrafting (Fletching)
Bu skill bow, crossbow,arrow ve bolt yapmak için kullanılan bir skilldir.
Bir archer bu skilli tercih ederek kullanacağı silah ve oklara para harcamak zorunda kalmaz.
Bu skillin menüsünü açmak için "Arrow Fletching" isimli tool u kullanabilirsiniz.
Bu tool u bowyer vendorlardan satın alabilirsiniz.
Yapabilceğiniz Itemlar:

Bow
Crossbow
Heavy Crossbow
Composite Bow
Repeating Crossbow

Carpentry
Carpentry: Marangozluk
Ev süsleme ve cesitli esyalar yapabilecegımız bu skill. Craft karakterler icin gerekli bir skilldir.
Bazı eşya ve itemleri yapabilmek icin yan skillerede sahip olmamız gereklidir.
Örnegin müzik aleti yapabilmek icin musicianship skilli gereklidir.
Bu ikincil skillerin minimum sevıyelerı aleti yapmanıza yeterlidir. 2.cil skillerin daha yuksek olması
alet yapma sansınızı yada aletin kalitesini degiştirmez.
2.cil skiller tailoring, tinkering,magery ve Musicianship'tir.
yapilan bazı itemler deed halinde yapılmaktadır. Evinize koymak icin deedleri cift tıklayıp
koymak istediginiz yere koyabilirsiniz.Bu itemlerin yeri degistirilemez. Ancak bir balta ile
tekrar deed haline getirebilirsiniz. (Bkz: Ev komutları)
Gm carpenterlar stone crafterdan alıp okuyacakları bir kitap ile stonecraft olabilirler.
(Bkz: Stonecrafting)
Bu skilli gelistirmeniz için carpenterdan alacagınız
Dovetail Saw
Froe
Inshave
Hammer
Joining Plane
Moulding Plane
Nails
Saw
Scorp
Smoothing Plane* gibi aletlerden carpentry menusune ulaşırız.
Log ve board ana malzememizdir. lumberjacking skilli ile log cıkaracabilecegimiz gibi vendordende temın edebiliriz. Nelerle kasabilecegimiz aşağıdaki gibidir; 50 ye kadar small boxes ve crates ler ile,
50-65 Wooden shields large crates, plain thrones, ve benches
65-75 yukardakilere ek olarak desks and large tables
75-85 Gnarled Staffs ve Quarterstaffs
85-95 Gnarled Staffs , few easels, armoires, ve Yew tables
95+ Gnarled Staffs mostly, easels, beds, ve water troughs ile kasabilirsiniz

Cartography

Cartography: Haritacılık

Hazine avcıları icin olması gereken bir skilldir. Bu skill ile harita yazabilir okuyabilir desifre
edebilirsiniz.

Local Map 0.0
City Map 25.0
Sea Map 35.0
World Map 50.0

bu skill seviyelerine gore kasabilirsiniz.
99,5 den sonra artık skill alımı durur sadece haine haritalarını decode ederek skill kazanabilirsiniz.
Skilli kasmak icin gerekli olan malzemeler;
Mapmakers pen
blank scroll veya map dir.
bu itemleri mapmakers dan temin edebilirsiniz.
Mapmakers pen'i cift tıkladıgınızda cartography menusu gelcektir. burdan haritaları yaparak skill
alırsınız.


Chivalry

Anlamı şövalyelik olan bu skill warriorlar icin bazı büyüler içerir.
Bu büyüleri yaparken spell channelling özeliigi gerekmemektedir.
Keeper of Chivalry den skillin kullandıgı büyülerden olusan kitabı alabilirsiniz.
Bu büyüleri yapabilmeniz icin tithing points lere ihtiyacınız vardır.
Tithing points leri res taslarının (ankh) üstüne tıkladıgınız zaman gelen menuden
tithe goldu secerek oklar vasıtası ile üzerinizde bulunan para miktarı kadar
bagıs yaparak tithing pointe kavusuyorsunuz.

Büyülere 2 sey etki eder. skillinizin seviyesi ve karmanız.
10 büyü vardır. Bunlar ;

Close Wounds :
4-24 arası can verir(heal) karma sevıyesıne baglıdır.

Cleanse by Fire :
zehiri vucuttan atar ama büyüyü okuyan kısı belli bir hasar alır 13-55 can arası bu aralık karma seviyesi arttıkça düşecektir.
temizleme şansı = (Chivalry Skill * 0,75) + (100 - (poison level * 20)) formuluyle hesaplanır.

Remove Curse :
Üzerinize yapılan büyülerin etkisini kaldırmak için kullanılır.
Clumsy, Weaken, Feeblemind ve Paralyze gıbı buyuler ve necromancy büyülerınde geçerlidir.
karma seviyesi ile etkisi orantılıdır.

Consecrate Weapon : Silahınızın düşmanın en zayıf resistine vurmasını saglar.
Etkisi karma seviyenıze baglı olarak 3-11 sn surer.

Sacred Journey : Recall büyüsü gibi ışınlanmanızı sağlar.

Divine Fury : Sizin swing speed(vurma hızı), chance to (hitvurma sansı) ve damage dealtinizi
yukseltir,ama defencesınızı azaltır.
Staminanızı doldurur. Karma sevıyenıze gore 7-24sn arası etkilidir.

Dispel Evil :
Summon yaratıkları yok eder.Dönüşmüs necromancerlar mana ve stamina
damagegı alırlar. Karma ve skill seviyeleri ve summon sahibinin
fame ve necromancy skilline gore hesaplanır.

Enemy of One : Bu büyüyü kullanıp targeta aldıgınız ilk yaratık türü sizden
extra damage alacaktır.
fakat dıger tür yaratıklar size daha cok hasar vericeklerdir. Hedef sectiginiz yaratık size turuncu gozukecektir.
karma seviyenize gore 1,5-3,5 dk etkilidir.

Holy Light :belli bir alandaki dusmanlara karma seviyenize bakarak 8-24 arası hasar verır.

Noble Sacrifice :Etrafındakı ölüleri canlandırır. Hit Points, Mana ve stamina 1 re düser büyüyü
okuyanın. Karma seviyesine baglı olarak canlandırdıgı kişiler 8-24 arası cana kavusur.

Detecting Hidden
- Bu yeteneğinizi kullanarak saklanmış birisini ortaya çıkarabilirsiniz.
- Çıkarmaya çalıştığınız kişinin saklanma yeteneği ne kadar fazla ise ortaya çıkarmanız da o kadar zor
olur. Örneğin 30 saklanma yeteneği olan ve saklanmış birisini ekranın uzak noktalarına
tıklayarak bile çıkarabilirsiniz.
- Çıkarmaya çalıştığınız kişi büyü yaparak (invisibility) saklandıysa ve yetenğiniz yüksek ise ortaya
çıkarmanız çok kolaydır.
- Saklanmışken bu yeteneğinizi kullanmanız sizi ortaya çıkarmaz.

Discordance
Discordance-Enticement

Tamelenmiş, dier bi değişle sahibi olan hayvanları baştan çıkartmak için kullanılır.
Provocation skill iyle benzerlikler taşır. Hayvan ne kadar güçlüyse, baştan çıkartmak bi o kadar zordur.
Discordance skill ini, bir oyuncu üzerinde kullanamazsınız. Sadece kurallar çerçevesinde,
hayvanlar üzerinde kullanabilirsiniz.
Bu skill i kullanarak, hayvanların Statlarını, Str, Dex, Int ini düşüremessiniz, fakat Resistlerini ve
Skill lerini düşürebilirsiniz.
100 Discordance Skill iyle = 20% oranında
120 Discordance Skill iyle = 28% oranında skill ve resist düsürürsünüz.
Kullanım Alanı: Başta 8 kare, aldıgınız her 15 skill için artı 1 kare uzaklık. Bu skill i kullandığınız
sürece hayatta ve görünür bir yerde olmanız gerekir. Saklanırsanız, uzaklaşırsanız,
ya da ölürseniz, hayvan üzerindeki Discordance etkisi kalkar.
Ayrıca bu skill sayesinde Dragon, WW gibi turnuvalarda büyük bir üstünlük sağlayabilirsiniz.

Evaulating Intelligence
Evaluating intelligence skilli buyulere damage bonusu verir. Skill olarak kullanıldıgında ise
kullandıgınız yaratık yada playerların inteligence seviyesini ve o anki durumunu belirlemeye yarar.
Evaluating intelligence skilli anatomy skilli ile beraber kullanıldıgında defence verir.
(Evaluating Intelligence+Anatomy)/2+10 = wrest seklinde hesaplanır.

Büyülere verdigi bonus ise;
[ (Evaluate Intelligence*3)/100)+1 ] seklinde base damage'inize etki eder.
Ayrıca her 10 intelligence statına %1 spell damage increase gelmektedir.

bless ve curse tarzı buyuler ise şöyle hesaplanır :
bless stat= (Evaluate Intelligence/10)+1 = yukselme yuzdesine
curse stat= 8+(Evaluate Intelligence/10)- (hedefin Resisting Spells/10)=düşüş yuzdesı

Evaluating Intelligence skillinden etkilenmiyen buyuler ise heal,mind blast,poison ve summon
buyuleridir.


Fencing
Fencing skilli genelde playerların poisining skillinin yanına combat skili olarak seçtiği skilldir..Çok
seri silahları bulunmakla birlikte yavaş silahları da bulunur.Fencing silahının en hızlı silahları
ve en çok tercih edilen silahları kryss ve daggerdır..Poisining skilli ile genelde combat skilli
olarak seçilmesinin sebebi çok seri vuruşlarıyla zehir curelandıktan sonra tekrar vurma şansının
daha yüksek olmasıdır..Fencing skillinin dezavantajlarıda vardır..Hızlı vurmasıyla birlikte verdiği damagelerde düşüktür.

Fencing skilline yüzük bilezik ve item katkısı olarak swing speed increase hit chance inc gibi
özellikler eklenirse kullanımı daha güzelleşir ve seri ve misslemeden vurursunuz..
Her türlü combat skill’inde olduğu gibi fence skillinide en rahat olarak iki player birbirinize vurarak
ve heallenerek veyahut bir tamerin ww-dragon gibi yaratığına vurarak kasabilirsiniz..
Ayrıca fencing skilline sahip bir player teke tek bir pvp de avantajlıdır..

Focus
Focus skilli warriorların (savaşcı) meditasyon skilli olarak tanımlanabilinir.
Mana ve Staminanızın dolmasını saglar.
Her 10 focus skilli ile 10 saniyede bir stamina ve her 20 focus skilli ile 10
saniyede bir mana kazanırsınız.
Bu skill meditasyondan farklı olarak aktif olarak yapılamaz sadece pasif yapılır.

Glassblowing
Cam ustalıgı

Bu ustalığı sadece GrandMaster Alchemistler ögrenebilir.
"Crafting Glass with Glassblowing" adli kitabi okumanız gerekmektedir.
Bu kitabi Ilshenar daki Gargoyle city'deki alcedemisten satın alabilirsiniz.
Kitabın degeri 10k yani 10000 gp dir.
Kitab okunduktan sonra kendini imha eder!
'Blow pipe' adlı item ile bu skillin menusune ulasabilirsiniz. 'Blow pipe' gorgoyle
citydeki alcedemistte mevcuttur.
islem yaparken forgegun yanında olmanız gerekmektedir.
bazı itemler üzerinde interior decorator tool ile renk degişikligi yapabilirsiniz.
item yapmak icin gerekli malzeme Sand'dir. Minerlar tarafından kumluk arazilerden cıkarılır.

Healing

Healing skillini kendinize veya baskalarına bandaj yapmak suretiyle kullanabilirsiniz.
Bandajlari sehir iclerindeki healer'larda bulabilirsiniz.
Bu skill kullanarak; Yaraları iyilestirme, zehirleri etkisiz duruma getirme ve ölmüş kişileri
canlandırma yapabilirsiniz(canlandırma icin hayaletin max. 2 kare yanında olmalısınız).
Uygulama suresi dexterity nizle ters oranlıdır dexiniz artıkca bandaj uygulama surenız azalır.
Skilin yardımcı skilli Anatomydir.Anatomy skilli direk olarak ıyılestirdiniz min. ve max. miktarı
etkiler.
Zehiri vucuttan atmak icin min 61 Healing 61 Anatomy skilline ihtiyacınız vardır.
Olmus birini canlandırmak icin min 81 Healing 81 Anatomy skilline ihtiyacınız vardır.

İyilestirme oranı soyle hesaplanır;

Minimum amount healed = Anatomy/6 + Healing/6 + 3
Maximum amount healed = Anatomy/6 + Healing/3 + 10

Uygulama hızı ise;
Healing Self: 11 - (Dexterity / 20).
Healing Others: 4 - (Dexterity / 60).
Formullerini kullanarak hesaplanır.(*)

Buna gore GM Healling Gm Anatomy skiline ve 100 Dexterity' ye sahip biri
Minumum 36 Maximum 60 hit pointti(**) kendisine uygularsa 6 sn de baskasına uygularsa 3 sn de
iyilestirme yetenegine sahip olur.

*Canlandırmada (Resurrect) 5 sn lik bir delay eklenmektedir
**Eger bandaj yapılırken rahatsız edilirseniz bu oran %35 oranında her rahatsız edilme icin
dusecektir. Rahatsız olmak icin playerlar tarafından 19 ve üstü Npc ler tarafından 26 ve üstü hasar
almanız gerekmektedir.
Eger PlayerKiller veya criminal birine (hayalet formuda dahil) bandaj uygularsanız siz de criminal
olursunuz.

Hiding

- Bu yeteneğinizi kullanarak saklanabilirsiniz. Saklanmışken diğer oyuncular sizi göremez.
- Saklanmışken biri üzerinizden geçerse kişinin ekranında görünmez birşeyin üzerinden geçtiniz mesajı
gözükür.
- Saklanmışken konuşmak sizi ortaya çıkarır.
- Saklanmışken kendi cesedinizi almak sizi ortaya çıkarmaz ancak başka birinin cesedini açmaya
çalışırsanız görünür olursunuz.
- Savaştayken veya biri size saldırmış durumdayken yeterince uzakta değilseniz saklanamazsınız. Bu
uzaklık yeteneğiniz arttıkça azalır.
- Büyü yaparken saklanamazsınız.
- Detecting Hidden, Stealth, Snooping, Item Identification, Anatomy, Arms Lore, Animal Lore, Evaluate
Intelligence, Forensic Evaluation ve Poisoning yeteneklerini saklanmışken kullabilirsiniz.
- Dark Father gibi bazı yaratıklar yakınındaysanız sizi ortaya çıkarabilir.

Not : Wraith formdaki kişilerin üzerinden geçerseniz, veya wraith formdayken birisi sizin üzerinizden
geçerse bile hissedilmezsiniz.

Mace Fightning
Mace Fighting zırhların korkulu rüyasıdır.Özellikle physical resistiniz düşükse eğer bir mf sizin hpnizi
darma dağın edebilir..Ayrıca bir mf ile pvp yapacağınız sırada warriorsanız yanınıza 2-3
kalkan almalısınız..Eğer setiniz güzelse işte o zaman mflerle pek muhattap olmayın derim çünkü
gerçekten zararlılar..

Mf skillinin silahları çok yavaş olmakla birlikte verdiği damagese yüksektir.En çok tercih edilen
silahları war mace – maul – waraxe gibi silahlardır..Bunların seçilmesinin sebepleri
specialmovelarının yerli yerinde olması playerların zırhlarını daha kolay patlatabilmesidir..
Her türlü combat skill’inde olduğu gibi macefighting skillinide en rahat olarak iki player birbirinize
vurarak ve heallenerek veyahut bir tamerin ww-dragon gibi yaratığına vurarak kasabilirsiniz..

Magery
Magery skilli buyu yapmamızı saglar. 8 seviyeden olusan 64 buyu vardır. Buyulerı yapabilme sansımız
Magery skiiline baglı olarak degisir. 1 cı sevıye buyulerı yapabilmek icin dusuk Magery skilli
yeterken 8 cı seviyelerı yapabilmek icin yukse Magery skiiline sahip olunmalıdır. Buyu yapabilmek
icin reganants denilen buyu mazemelerıne ihtiyac vardır. 8 cesit reanants vardır.bu reganants lar
Mage NPC lerden satın alınabılır. Ve ayrıca her buyu yapılabilmek icin belli bir manaya ithiyac
duyar.

Bu buyu seviyelerının kac mana ıstedikleri, minimum yapılma skillerı ve 100 magery ile yapılabilme sansları şöyledir;

Seviye mana minimum skill 100 mage ıle yapılabılme sansı
1.Seviye 4 0.1 %100
2.Seviye 6 0.1 %100
3.Seviye 9 10.1 %100
4.Seviye 11 24.1 %100
5.Seviye 14 38.1 %100
6.seviye 20 52.1 %100
7.seviye 40 66.1 %85
8.seviye 50 80.1 %50


Magery skilline yardımcı skiller Evaluate Intelligence, Meditasyon basta olmak uzere Wresting,
inscription, Anatomy'dir.

Evaluate intelligence skilli buyulere damage bonusu verir.
[ (Evaluate Intelligence*3)/100)+1 ] seklinde base damaginize etki eder.

bless ve curse tarzı buyuler ıse soyle hesaplanır :

bless stat= (Evaluate Intelligence/10)+1 = yukselme yuzdesıne
curse stat= 8+(Evaluate Intelligence/10)- (target res.spelss/10)=dusus yuzdesı

Evaluate Intelligence skiilinden etkilemiyen buyuler ıse heal,mind blast,poison ve summon
buyuleridir.

Meditasyon skilli: Mananızın dolmasını saglar. her 10 skill icin her 10 sn de 0,1 mana gain'i
alirsınız. GrandMaster olması durumunda %10 bonus verir.

Wresting skilli: size melee ataklardan korunma sansı verir. ve kucuk hayvanları oldurebilecek kadar
atak sansına sahi olursunuz. 2 adet özel atagı vardır. rakinizin elindeki silahı dusurebilir
veya rakibinizi 3 sn icin dondurabilirsiniz. (bu sure pvm de 6 sn dir)
defence sansı herhangi bir warrior skilli ile aynıdır. 100 wrest=100 fence,archer,swordmanship,mace
fighting ıle aynı defence sansına sahiptir.
Ornek vericek olursak 100 fence skilline sahip kişi 100 wresting skilline sahip kisiye %50 sans ile
vurabilir. İnscription: Magery skilli ile yaptınız ataklara GM oldugu takdirde %10 damage Increase (hasar yukselme) verir. Anatomy: evaluate int. ile beraber kullanıldıgında wresting skillinin verdigi defence sansını verir. Soyle hesaplanır: (Evaluate Intelligence+Anatomy)/2+10 = wrest Yani 100 Evaluate Intelligence 100 Anatomy ye sahip bir mage 110 wresting skillin verdigi defence bnussa sahip olur. 120 ile sınırlandırılmıstır. wrest ile beraber kullanımında sadece 1 rinin defence bonussu hesaplanır. Poison: bu skille kullanıldıgı takdirde rakibin en fazla 2 kare uzagında olmak kaydıyla level 4 poison %100 sansa la in-nox buyusu ile kullanılabilinir. Bu skillerin yanı sıra daha bircokskill ile beraber magery skilli kullanıslı bır skilldir. her 10 intelligence statına %1 spell damage increase gelmektedir. publish 25 le beraber gelen kısıtlamalar: Lower Mana Cost %40 ile sınırlandırılmıstır. (onceden %72 idi) Faster Casting 2 ile sınırlandırılmıstır (onceden 4) protection buyusu kullananlarda ise 0 ile sınırlandırılmıstır. (onceden 2) Spell Damage Increase : %15 ıle sınırlandırılmıs item ile gelen artıs. (evaluate intelligence, intelligence , inscription bu degısıklıkten etkılenmemıstır. %44 ile sınırlıdır) Hit Chance Increase and Defense Chance Increase: %45 ile sınırlandırılmıstır

Meditation
Mana'nızın dolma hızı, Meditation skilliniz, focus skilliniz, Intelligence'ınız ve Mana Regeneration bulunan Itemlarınız ile doğrudan ilintilidir.

Formüller :

Ana Hız Faktörü : (Meditation Skilliniz * 3) + Intelligence
GrandMaster Meditation Skille veya üstüne sahipseniz, %10 bonus hız faktörüne eklenir.
Eğer Meditation'u engelleyen zırh giyiyorsanız, bu faktör sıfırlanır.
Saniyede Mana Artışı = (Ana Hız Faktörü / 400) + (Focus / 200) + 0.2 şeklinde hesaplanır.
Her Mana Regeneration bulunan eşyanız için, saniye başına 0.1 mana daha ekleyiniz.

Musicianship
Bardların ana skillidir. Kısaca Müzisyenlik olan bu skill, müzik aletlerini kullanabilmenizi sağlar.
Bu skill in yoklugunda "Peace-making ve Provocation" skillerinin fonksiyonu olmaz.

Peacemaking
Kısaca hayvanları veya yaratıkları belli bi süre uyutmak için kullanılır.
Peace-making skill i 2 ye ayrılır.
1.Standart Mode
2.Targeted Mode

Standart mode; Eğer Peace-making skill ini kendinize uygularsanız, bu standart mode olur. Tüm canlı
türlerin üzerinde etkisi olan bu mode, etrafınızda olan tüm canlı türlerinin savaşamamalarını sağlar.
Fakat Targeted mode kadar etkili değildir.

Targeted mode; Eğer Peace-making skill ini kendiniz hariç, bir hedef üzerine uygularsanız, bu;
Targeted mode olur. Başarılı bir şekilde uygularsanız hedefinizi uyutabilirsiniz. Standart
kurallar çerçevesinde Peacemaking süresi bittiginde, hedeflemiş olduğunuz hayvan savaşmaya kaldığı
yerden devam edecektir. Tekrar tekrar bu skill i kullanarak hedefinizi uyutabilirsiniz.
Bardların vazgeçilmez skill i olan Peacemaking, pvp kuralları çerçevesince "Criminal" yani
PlayerKiller
olarak adlandırdığımız oyuncular içinde kullanılabilir.

Poisoning
5 cesit poison var. Bunlar sırasıyla; 1 Lesser Poison 2 Regular-strength (normal) Poison 3 Greater Poison 4 Deadly Poison 5 lethal poison bunların verdıkleri damage oranları ve damage verme saniyeleri; Lethal Poison (level 5) 1+(current health ÷ 4) her 5 saniyede bir Deadly Poison (level 4) 1+(current health ÷ 8 ) her 5 saniyede bir Greater Poison (level 3) 1+(current health ÷ 16) her 10 saniyede bir (normal) Poison (level 2) 1+(current health ÷ 32) her 10 saniyede bir Lesser Poison (level 1) 1+(current health ÷ 40) her 15 saniyede bir


Poison damage maximum 26 hit pointle sınırlandırılmıstır.

Bu poisonları atan ve yiyenlerin aldıkları mesajlar ;
1.) LESSER POISON -
KURBAN- "* - You feel a bit nauseous. - *"
POISONER - "* - _Player_ looks ill. - *"
2.) POISON -
KURBAN- "* - You feel disoriented and nauseous. - *"
POISONER - "* - _Player_ looks extremely ill. - *"
3.) GREATER POISON -
KURBAN-"* - You begin to feel pain throughout your body. - *"
POISONER - "* - _Player_ stumbles around in confusion and pain. - *"
4.) DEADLY POISON -
KURBAN-"* - You feel extremely weak and are in severe pain! - *"
POISONER - "* - _Player_ is wracked with extreme pain! - *"
5.) LETHAL POISON -
KURBAN- "* - You are in extreme pain, and require immediate aid! - *"
POISONER - "* - _Player_ begins to spasm uncontrollably - *"
Seklindedir.

Poison skilliniz 65 sın altında ise lesser
65-85 arası ıse normal
85-99.9 arası greater
100 ken deadly vurus yaparsınız.

Bu oranlara bakarak gm poison biri level 4 surulmus bır sılahla minumum deadly (%100) vurur.

Provocation
Bardların, bir hayvanı yada canavar ı kışkırtıp kızdırarak, Bard tarafından hedeflenmiş bir dier hayvana yada canavara attack vermesini sağlar.
Zorluk derecesi; Her türlü yaratığın kendisine mal edilmiş bir yeteneği ve kapasitesi vardır.
Bu; bazı türlerin daha kolay, ya da daha zor provoke edilebilecegi anlamına gelir. Yaratık güçlüyse,
provoke etmek te bir o kadar güçtür.
Örneğin; 2 yaratığı birbirine provoke etmiş bir Bard düşünün. Yaratıklardan biri diğerini öldürmüş,
sağ kalanında 10% canı kalmiştır. Ölmüş olan yaratık, loot lanmaya hazırdır, fakat muhtemelen az canı
kalmiş olan yaratık da sizi öldürmeye hazırdır. Bu yüzden bu skill i kullananların, herzaman hızlı
ve dikkatli olması gerekir.
"Peacemaking ve Musicianship" le beraber kullanılması halinde buyuk kolaylık sağlamaktadır.

Snooping
Bu yeteneğiniz yüksek ise bir kişinin çantasını açmaya çalıştığınızda bu kişi farkına varmaz.
Aksi takdirde kişinin ekranında çantasını açmaya çalıştığınız ile ilgili bir mesaj belirir. Gizli
çalışabilmek için bu yetenek gereklidir. Eğer yeteneğiniz yoksa veya çok düşükse, çantayı bir
kerede açamayabilirsiniz. Uzun uğraşlar vermek, çalmaya çalıştığınız kişinin şüphelenmesi ve
uzaklaşmasına neden olabilir. Yaratıkların veya hayvanların çantası çoğu durumda açılamaz. Ancak
Paperdoll'u bulunan karakterlerin çantalarına bu yetenek ile bakabilirsiniz. Pack Horse, Pack Llama
gibi çantası olan hayvanların çantasına ise, hayvanın üstüne çift tıklayarak (sizin değilse)
bakabilirsiniz. Beetle'ın çantasına bakmanın bir yolu yoktur. Sadece çantasından rastgele bir
eşya çalabilirsiniz. Bu eşyalar, çantasına yerleştirilen ve çalabileceğiniz ağırlıkta olan tüm eşyaları
kapsar.

Stealing
Yeteneğiniz ne kadar yüksek ise bir kerede çalabileceğiniz eşya da o kadar ağır olabilir.
Çalabileceğiniz en ağır eşya, yeteneğinizin 10'a bölümüdür. Örneğin hırsızlık yeteneğiniz 80 ise,
çalabileceğiniz en ağır eşya 8 taş (stone) ağırlığındadır. Para ve benzeri gruplanabilen
eşyaları (bandaj vb.) çalmayı denediğinizde, yeteneğinizle doğru orantılı olarak bir kerede
çalabileceğiniz eşya miktarı da artar. Ayrıca başarılı bir şekilde çalma ihtimaliniz de bu yetenek
tarafından belirlenir.

- Suçsuzlardan (maviler) çalabilmeniz için Hırsızlar Loncası'nda (Thief Guild) olmanız gerekir.
- Hırsızlar Loncası'na girebilmek için en az 60 çalma yeteneğinizin olması, karakterinizin en az 48
saatini oyunda geçirmiş olması gerekir. Aynı zamanda hiç leşinizin (murder count / kill) olmaması
gerekir.
- Eğer Hırsızlar Loncası'nda değilseniz sadece suçlulardan (criminals / griler ve kırmızılar) ve
düşman lonca üyelerinden çalabilirsiniz.
- Ne kadar fazla zırh giyerseniz, başarılı bir şekilde çalma ihtimaliniz de o kadar azalacaktır.
- Birşey çalmayı denediğinizde size 7 adım mesafe içinde olan tüm yapay karakterler koruma çağırıp
sizi öldürtebilir. Diyagonal olarak ise bu uzaklık 10 kareye çıkabilir. Tam güvenlik için ekranınızda
yapay karakter bulunmamasına dikkat edin. Gördükleri takdirde anında koruma çağıracaklardır.
Ancak normal bir oyuncu sizi görürse farkına varmayabilir ve hızlı olursanız saklanarak
kurtulabilirsiniz bile.
- Eğer öldürdüğünüz biri sizi suçlu ilan ederse (kill verirse) Hırsızlar Loncası'ndan atılırsınız.
- Birinin Hırsızlar Loncası'nda olup olmadığını anlayabilmek için Forensic Evaluation (adli
değerlendirme) yeteneğini kullanabilirsiniz. Yeteneğiniz ne kadar yüksek ise karşı tarafın
hırsız olup olmadığını ilk denemede anlama ihtimaliniz de o kadar artar. Eğer incelediğiniz kişi
Hırsızlar Loncası'nda ise anında suçlu konumuna düşecektir. Bu andan itibaren herkes bu kişiye
saldırmakta serbesttir.
- Bu zorluk temelli bir yetenektir. Yani yeteneğiniz yükseldiğinde artırmanız için daha zor
şartlarda çalmanız gerekir. Örneğin daha ağır eşya çalmayı deneyebilirsiniz.
- Blessed (kutsanmış) ve Insured (sigortalanmış) eşyalar çalınamaz.
- Birinin cesedinden çalmaya çalışmak ne olursa olsun yeteneğinize bakmadan sizi direk suçlu
konumuna getirir. Ekranınızda yapay karakter (NPC) var ise koruma (guard) çağıracaktır.
- Yartıklardan da çalabilirsiniz, yeteneği seçerek yaratığın üstüne tıklamanız yeterlidir.
Çantasını göremezsiniz, rastgele bir eşya çalarsınız. Genelde cesede düşecek olan paradır bu.

Stealth
- Bu yeteneğinizi kullanarak, saklanmışken adım atabilirsiniz.
- Yeteneği kullanmadan önce saklanmanız gerekir.
- Yeteneğiniz 25 ve üzeri ise, saklanmış haldeyken yürümeye başladığınızda otomatik olarak
yeteneğinizi kullanmaya çalışırsınız.
- Eğer atabileceğiniz adım sayısı biterse yetenekler arası bekleme (skill delay) yapmadan
otomatikman yeteneği tekrar kullanmayı denersiniz.
- Saklanmışken bu yeteneğinizi kullanarak koşabilirsiniz. Ancak atabileceğiniz adım sayısı
da yarıya iner.
- Gizli halde koşuyorken atabileceğiniz adımlar biterse ortaya çıkarsınız. Bu yüzden son adımlara
doğru yeteneği kullanarak ilerlemeye devam etmek istiyorsanız yürüyün, otomatik olarak kullanıldığında
tekrar koşmaya devam edin.
- Ne kadar fazla zırh giyerseniz yeteneğinizi başarılı bir şekilde uygulama ihtimaliniz de o
kadar düşecektir.
- Bu yetenek zorluk temellidir. Yeteneğiniz yüksek bir seviyeye geldiğinde artırmanız için
daha zor şartlarda denemeniz gerekir. Örneğin daha fazla zırh giyerek denenir. Oyuna yeni girdiğinizde,
üstünüzdeki kıyafetlerle yeteneğinizi 65'e kadar artırabilirsiniz.
- Eğer çok ağır zırh giyerseniz, yeteneği hiçbir şekilde kullanamazsınız. Ekranınızda bununla
ilgili bir uyarı belirir.
- Bulunduğunuz ortam yetenek artış hızını ve başarma ihtimalini etkiler. Şehir korumaları (town
guards) tarafından korunmayan bölgelerde yeteneğiniz daha çabuk artar ve başarma ihtimaliniz daha
yüksek olur.
- Normal şartlarda sizi saklanmış durumdayken ortaya çıkaracak herşey, bu yeteneği kullanıyorken
uygulandığında da aynı sonucu verecektir. Örneğin gizli bir şekilde yürüyorken bir büyü yapmanız
sizi görünür hale getirecektir.
- Bu yeteneği öğrenmeniz için en az 50 saklanma yeteneğine sahip olmanız gerekir. Bu yüzden oyuna
başlarken bu yeteneği hazır alamazsınız.
- Gizlenme denemenizin başarısız olması, sizi diğer kişiler tarafından görünür hale getirecektir.
- Bu şekilde Felucca'da birinin üzerinden geçmeye çalışırsanız, görünür hale gelirsiniz. Aynı şekilde
yaratıklar ve hayvanlar üzerinden geçmeniz de aynısını yapcaktır.
- Gizli halde yürürken, Tracking (takip etme) yeteneğine sahip biri normalde olduğu gibi sizi hala
takip edebilir.
- Bir binekteyken bu yeteneği kullanarak ilerleyemezsiniz. Binekle sadece saklanabilirsiniz. Yürümeye
çalışmanız ortaya çıkmanıza sebep olacaktır.


Yeteneğiniz geliştirmek için şu aralıklarda şu zırh veya kıyafetleri giyebilirsiniz:

0-30 arası: Yeteneği bir yapak karakterden (NPC) öğrenin.
30-65 arası: Normal kıyafetler (oyuna ilk girdiğinizde üzerinizde bulunanlar).
65-95 arası: Studded Leather Set giyin.
95-100 arası: Studded Leather Set'in üzerine Close Helm giyin.

Swordsmanship

Genel olarak bakarsak herkesin korkulu rüyası diyebiliriz.Özellikle cleaver taşıyan bir sw eğer poisining skillinide yanına eşantiyon olarak almışsa, sıkı giyinmemiş ve skilleride ona göre
hazırlanmamış biri için çok kötü bir durum..Ard arda vurulan lethal ve bleed gerçekten kötü bir durum ortaya koyuyor.
Swordsmanship demek bana göre mf ve fence skilerinin ortasıdır..Silahlarının hızı ortada ne çok hızlı ne
çok yavaş..Ayrıca silahlarının specialmovelarıda etkilidir.Özellikle en çok tavsiye ettiğimiz silah tartışmasız cleaverdır..
Cleaver a sahip bir sw sizi seri ve etkili special movelarıyla çok rahat saf dışı yapabilir.Fakat iyi
bir ss li mage bunun üstesinden gelebilir..Eğer iyi kullanabiliyorsanız ve defenceınız yüksekse
bu kişiden kaçmanıza gerek yok.
Ayrıca sw en çok silah kapasitesine sahip olan combat skilldir.

Her türlü combat skill’inde olduğu gibi swordsmanship skillinide en rahat olarak iki player birbirinize
vurarak ve heallenerek veyahut bir tamerin ww-dragon gibi yaratığına vurarak kasabilirsiniz..

Wrestling

Wrestling skilli genelde magelerin tercih ettiği bir skilldir.Boks olarak adlandırıcağımız bu skilin iki tane çok önemli special moveları vardır..
Bunlar:
DISARM
PARALYZE
 
Ziyaretçi Sayacı
 
Arama
 
Gündemdekiler
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol